SA NÅGON BLÅÅÅ !!

haha nej men här är min största och finaste snakehead (channa pulchra) jag har, som nu börjar närma sig 25 cm och börjar bli grov som fan!  snart har han blivit sin fulla storlek, för dom blir typ runt 25 cm långa som fulllängd . helt klart en av mina finaste jag har i mina kar (y)

chill måndag

ja idag var jag och natta i stan och köpte en nya laddare till min mobil trotts att vi var slitna som fan men iaf så åt vi glas, och kolla runt i lite olika affärer, sen blev det att dela på en pizza på flintstoone innan vi drog hem. och nu sitter vi och kollar på jack and jill och garvar som fan typ, eller iaf jag med min kassa humor (y) men börjar känna att kudden ropar så ska kolla klart filmen och sen blir det att date'a kudden, good night !

finjusteringar i 540L karet & 3 ny monster

ja jag har gjort lite finjusteringar i mitt 540 kar. la i lite mer växter ,en fin rott till och några stenar så det blev lite mer 3D känsla i karet, är faktiskt rätt nöjd (y)

ja sen har jag ju skaffat 3 nya monster till ! en alligator gar på 20 + cm, en ny fengädda (Polypterus endlicher) på typ 10+cm, och till sist en sötvattensmuräna (y)

veckan med korta ord

Haft en fin vecka med fiske och övernattning i tält,fått mig en jävla solbränna, samt, parkhäng och till sist krogen igår, så idag mår la man som man förtjänar, och inte så konstigt de, eftersom jag inte sovit än heller (y) och bilderna från fisketuren, kommer det nog ta ett litet  tag innan dom kommer upp, men ska försöka ta tag i det i veckan någon gång hade jag tänkt (y)

tillbaka igen

kom nyss hem från från fiske och tältningen i delsjön. var chill som fan, med fint väder, grillning, övernattning i tält och jag bada för första gången i år, haha , men dock dålig fiskelycka tyvärr, men många bilder blev det och en jävla solbränna som svider like hell! bilder kommer inom kort, nu blir det duschen (y)

fiske och tältning i delsjön

Ja snart drar jag, natta och min lillebror i väg till delsjön igen för ännu lite fiske, men denna gång blir det övernattning i tält, helt spontant men kul kommer det bli.
dom som vill mig något får ringa för har inga pengar på mitt kort och mitt comviq kompis har gått ut, peace !

Herkules Zoo med mera..

jag och natta var och checka in herkules zoo som jag förövrigt tycker har en bra service och man får alltid raka tydliga svar, och dom har allt för akvaristen, med allt från kar, sand, grus, rötter, växter osv, och ett fiskesortiment med allt från tetror till ett litet utbud av rov/monsterfiskar ibland, och ett litet sortiment av saltvattensfiskar + allt för katt och hund. mycket sevärd butik för akvaristen och katt och hundägaren.
köpte själv en sötvattensmuräna för ca 200 kr och en fengädda (Polypterus endlicher ) för 150 kr där, som jag tyckte var ett tiktigt kap. bild på dom kommer upp senare (y)

sen drog vi och dela på en kebab på Flintstone på backaplan, som förövrigt har den godaste kebaben i stan enligt mig,mycket värt ställe att prova för kebabälskaren, och deras pizzor är  väldigt goa med. sen drog vi till arken zoo och rusta och kolla lite och köpte lite stuffs som behövdes till hemmet (y)

herkules butiken

lite av fisksortimentet
l

kebabtime

min 540L tank

har fixat om och rensat hela mitt 540 liters kar, tvättat av all inredning, lagt i grus, köpt växt som jag satt i och fixat en till pump till karet. fick lite hjälp av min kompis natta, så det gick relativt fort, typ några timmar(y)

film på karet

spontantripp till akvarieimport med natta

Jag och natta drog iväg på en liten spontantripp till Tropakvarieimport på Kaggeledstorget, och kolla och fota lite fiskar, samt hela affären. tycker tropakvarieimport är en riktigt bra akvariebutik med 300 kar med ca 700 sorters fiskar, allt från små neontetror till stora monster/rovfiskar och med bra kvalité till ett bra pris. tipsar verkligen om denna butik (http://www.tropakvariefiskimport.com/) till dom som är intresserade av akvaristik, fiskar osv..
dagen avslutades iaf med en pizza på Rancho's, och sen köpte Natta en fin alligator gar på 20+cm till mig som en försenad födelsedagspresent, så den tackar jag så hemskt mycket för vännen<3 kommer upp bild senare på den. men här är iaf lite bilder från dagens tripp.

butiken

lite av fisksortimentet

pizzatime

grillkväll med natta och viktor

drog och grilla lite fläskkarrekött och åt potatissallad och lyssna på musik i slottsskogen och bara chilla galet och fota loss. här kommer lite bilder från kvällen iaf (y)

the walking dead & killing floor

Har börjat kolla om the walking dead första säsongen för att natta ville se den och för att den är så jävla bra  sen  kommer ju den 3 snart så hinner se den andra säsongen igen med, fett pep på tredje nu alltså!

sen har natta visat mig ett FPS (first personshooter) zombiespel som heter killing floor till datorn som jag tycker är rätt så nice, nu ska vi dra och handla lite, peace !

bilder från chill krök med vänner

ja här är några bilder från chillkvällen iaf, orkade inte fixa upp flera tyvärr..

sick man

idag känner jag mig inte helt 100 ! kallsvettas och har frossa, så idag blir det att vara hemma och ta det lugnt, så får vi se hur jag mår längre fram i eftermiddag, och mår jag bättre då så blir det antagligen att fota lite i slottsskogen eftersom det inte blev av igår pga bl'a att min kompis Daniel från halmstad kom förbi och lite vänner till och så drog vi och åt pizza. Sen blev det för dåligt väder för att sitta ute, så blev lite krök hos och chill hos mig ist (y)

Jag och Natta har gjort upp en deal om att hon ska lära mig fota med systemkamera och använda redigeringsprogrammet ps, och jag ska lära henne laga mat, haha kommer bli fint det, men nu ska vi äta frukost (y)

kompisbesök

idag kommer min vän natta till mig runt 6 och ska stanna i typ en vecka eller mer, kommer bli mycket fotande, för natta är fotograf, så hon ska fota mig och så har hon med en extra kamera till, som jag får låna under veckan, så mycket bilder kommer det bli, sen kanske det bli Liseberg, men får se hur det blir med det och hur vädret är.
nu ska jag fixa mig för att dra in till stan och träffa lite vänner innan jag ska möta upp natta, ha en fin dag bye !

yngel misslyckande igen...

ja mina yngel klara sig i 4 dagar sen blev dom uppätna igen av sina kannibaler till föräldrar för 7de gången! så nästa gång blir det att flytta över dom till ett eget kar så fort dom börjat simma... så då ska det la fan lyckas eller? aja här är iaf en video på dom när dom precis börjat simma.

godmorgon !

stekt potatis och bacon är en bra start på morgonen(y) nu ska jag fixa mig för dagen och dra in till stan,peace !

stör mig!

alltså vad är det med alla som kommenterar anonymt med sitt namn utan typ länk till deras blogg eller fb osv så man vet vem det är som har kommenterat liksom.. fattar inte ? man vill ju ju gärna veta vem som kommenterat... så snälla om ni nu ska göra det, gör det på ett sett så man kan se vem du är osv tack (y)

forever alone kväll

var nyss och handla lite mat och gött till i kväll, blev lite, chips, bubbelvatten och choklad, och nu sitter jag och trycker i mig pizza och kollar på swamp shark, verkar B men finns inte mycket annat att kolla på liksom så får ge den en chans iaf

fredagen den 13de

Ja segare och tråkigare dag har jag fan inte haft på länge, och inte nog med det är alla så jävla tråkiga eller upptagna med annat, så blir la hemmakväll, någon film och pizza. Hade jag haft pengar hade jag gått på krogen lätt, men inte om man bara har ca 300 kr kvar resten av denna månaden... fml moment much !

haha allvarliga killen...

keps och bandana <3

så jävla snyggt med tjejer som har keps och bandana !

kvällen

städningen är klar och nu blir det lite mat och kolla på någon film, sen blir det att chilla framför datorn och kolla efter nice musik bl'a (y)

stekt färskpotatis fläsk och sås

dagen igår och dagens planering

igår var jag hos tandläkaren igen, bara 2 tider kvar sen är mina 2 tänder helt klara (y) efter så chilla jag med gött sällskap, sate oss på lejontrappan och stekte en stund, sen drog jag hem och skulle städa men blev bara disken som jag pallade göra. så idag blir det städning ist till go musik, sen vet jag inte vad som händer men det återstår att se vart dagen leder än (y)

The Expendables 2

manligt värre är det enda jag tänker säga, men ser fram emot att se denna som fan!

Resident Evil

Oh fyfan vad jag längtar ! dock blev jag lite besviken på 4an, så hoppas inte denna med är en besvikelse bara.

fruktansvärt sjukt !

hur jävla vidriga människor finns det egentligen!? blir så jävla arg! fyfan vad människan äcklar mig ibland! dom som borde användas som bete ist jävla djurplågare!

kattälskare varnas

lyckad fiskedag !

drog iväg och fiska med min lillebror igen i delsjön, och denna gången blev det lyckat fiske med massa fisk, bl,a några riktigt stora abborrar. dagen börja  med att dra till sjön och sen ro bort mot stället jag senast hade en gädda på, och denna gången precis som föra fick jag en men den släppte tyvärr denna med. fick upp en halvstor abborre och lite småfisk efter det, sen blev det att dra in till land till en liten raststuga där vi grilla och rörde lite på benen. direkt efter drog vi vidare och beta av massa kanter på vägen ut till djupaste delen av sjön, som ligger på runt 28 meter som djupast, sen  hade vi en hel ankfamilj som förföljde oss vartfan vi än rodde, haha. aja när vi väl kom fram till den delen av sjön, drog jag på vertikaljiggen och en krok med mask, en bit ovanför jiggen och släppte ner den till botten och drog upp och ner typ 4 gånger, sen small det till! veva som en galning och tungt var det. upp till ytan kommer 2 riktigt stora abborrar på över halvkilot/kilot, fick dubbelhugg! sen direkt efter får min bror hugg med, och en till stor abborre når ytan. vilken fiskelycka alltså ! sen efter någon timme börja det blåsa upp och vädret börja se lite väl dystert ut längre bort, så vi börja dra oss hem och när vi väl kom fram till bryggan, ser vi hur en matta av spöregn börja närma sig och vi hinner typ inte se skiten för ens det några sekunder senare är rakt över oss. så blev en blött kväll. men en riktigt fin fiskedag med fin fångst(y)

när vi väl kom hem när kl var typ halv 11, laga jag lite mat och kolla på my name is earl, ett perfekt avslut på denna dagen.

trevlig kväll

blev inte att sitta framför datorn och tv'n direkt, drog och satte mig på bishops arms på järntorget och tog en stor go kall staropramen  med trevlig sällskap ist. och nu sitter jag och tittar på Zozo. sen blir det sova antagligen om jag inte är för pigg då med haha.

hemma igen till ett rent helvete

Kom hem för några timmar sen och det första jag ser när jag öppnar. dörren är att min djävul till kattfan har fått tag i en av mina stora påsar med fiskpellets som han har dragit ut över hela golvet i vardags/sovrummet och hallen, sen när jag kolla mot mitt pirayakar ser jag att en piraya låg på boten och sen 3 till som flöt omkring. vet inte vad som var orsaken till att dom dog men tror min katt kan ligga bakom det, eller mest troligt iaf. kom nästan en lite tår när jag såg det haha, så nu har jag bara 3 mördarmaskiner kvar. Så blev att dammsuga det första man gjorde när man kom hem och byta vatten helt i karet för det lukta förjävligt rent ut sagt!   sen såg jag att  mitt påfågeciklid/redtiger oscarspar har lagt ägg igen för 7 gången, så  får la se om dom lyckas  bättre denna gången med ynglena.

Min helg blev ju inte direkt som jag trodde den skulle bli, men hade kul iaf och träffa lite gött nytt folk i Trollhättan, och kom bort från göteborg ett tag iaf, vilket aldrig är fel (y) Nu blir det nog att sitta och chilla hela kvällen framför tv'n och datorn, so be social people.

helgen

Är sjukt trött på att Göteborg nu! så nu tänker jag dra till en av mina bästa tjejkompisar Erika som jag inte träffat på ett bra tag och som precis kommit hem från dalarna, så ska bli jävligt kul att träffa henne igen och gött att komma bort ett tag. så är borta hela helgen och kommer tillbaka på måndag efter jag har följt med min vän för att göra klart sin tatto. dock känns det jobbigt att lämna min chicko i 2 ½ dygn, men han klarar sig fint min självständiga lilla filur, så tror det är jag som kommer lida av det mest bara, haha ha en trevlig helg(y)

bilder från fiskekvällen i delsön

Kom hem för någon timme sen och nu är kl över 3 på natten. Har rott hela kvällen, så kommer ha go träningsvärk i armarna i morgon.. Vi fick iaf ingen fisk men jag hade en liten gädda på som släppte, men dagen var trevlig iaf.

Here Comes The Kraken

så jävla sköna !

fiskekväll med lillebror

vakna för några timmar sen, ringde min lillebror och fråga om vi ska hitta på något, så kom med iden om att fiska, och eftersom min bror praktiserar på sportfiskarna i vest, så fixa han en båt såklart. så blir kvällsfiske i delsjön. var typ precis detta jag behöver känner jag, fett segt att sitta hemma.. så ska bli gött att komma iväg lite, och finns ju typ inget mer avkopplande en sitta och fiska ,ta en kal öl, lite gött skitsnack och låta tankarna flyga iväg. var nyss och handla lite mackor och kaffe med som vi ska ha till ikväll. kommer bli fin fint(y)
 delsjön

onsdagen med korta ord

Börja dagen med ett tandläkarbesök som gick fint. Tror min tandläkarskräck börja minska lite,känns jävligt skönt ! På vägen hem kolla jag in myrornas och hitta ett par snygga svarta byxor som jag köpte för 80 kr(kommer upp bild inom kort). Sen drog jag hem, tvätta och senare på kvällen kom min kompis Viktor över som jag inte träffat på ett tag nu eftersom han vart i Värmland, så vi vi drog och handla lite mat för han var så jävla hungrig, och sj köpte jag färskpotatis,sidfläsk,hamburgare och knäckemackor. sen blev det en halvbra film och lite skitsnack på det, var fett chill (y)

dessutom är det slut på all snabbmat, godis, chips osv.. på veckodagarna, för nu jävlar ska jag fan lyckas bli fitt och få snygg kropp igen hade jag tänkte försöka med iaf haha

nu blev det ju inte direkt dagen med korta ord men vafan ibland har jag mer att skriva än jag tror.
 det är fullmåne ikväll med såg jag nu, god natt!

lite skön sommar musik

lyssnat sönder dessa  idag  typ, fett sköna videos med lite hot chicks!

gonna miss you !

idag åkte min söta underbara lillsyrra (inte riktig) hem igen efter ha vart hos mig i över en vecka, en vecka som har vart underbar och fin på all sätt med många goa skratt och minen, tack lillsyrran älskar dig, du är bäst <3

kunde inte bestämma  mig för en bild så blev båda

nyklippt

ja som sagt jag har klippt mig, och blev fett nöjd! min lillsyrra är grym på att klippa alltså (y)

hollywood here i come !

haha nä men var med som statist i en rysarfilm  som heter "vilsen" igår med lillsyrran, var fett  kul, man blev sminkad osv, det som sög var att jag var tvungen att ha backslick så såg ut som en bög eller något  haha, men kul var det

sen när vi kom hem fick jag ett litet ryck och skrek till syrran klipp mig! så nu är jag nyklippt, och blev fett nöjd!  blev go kvällsmat på det med, bilder på håret  kommer i nästa inlägg, peace out (y)

myskväll med lillsyrran

igår kväll baka  jag och lillsyrran kladdkaka, köpte lite chips, godis och spela Xbox, silent hill 4 kl 2 på natten, mysigt men fett scary, haha

har sittit och slappat hela  dagen framför datorn och tv'n, och  nu kollar vi på fear factory och typ spyr för dom äter så vidriga saker, och på tal om det ska vi  precis börja laga mat, mitt specialmos och schnitzel,snacka om bra timeing alltså...

Akvariumfix och bilder

Har rensat och gjort delvattenbyte på mitt 312, 540 och gjort om i hela mitt 60 liters growup-kar till mina små indonesian tigerfish och min lilla fire eel ! blev lite nya bilder på karen och några av mina monsterfiskar

mitt 312 liter

redbelly piranha

liten segelfens pleco

den minsta av mina 2 små it/ indonesian tigerfisk

min stora it/ indonesian tigerfisk

blev en liten film på det nyagorda growupkaret, när jag matar mina små tigerfiskar, inte så underhållande kanske men man ser iaf  min största  av dom  in action.