lyckad fiskedag !

drog iväg och fiska med min lillebror igen i delsjön, och denna gången blev det lyckat fiske med massa fisk, bl,a några riktigt stora abborrar. dagen börja  med att dra till sjön och sen ro bort mot stället jag senast hade en gädda på, och denna gången precis som föra fick jag en men den släppte tyvärr denna med. fick upp en halvstor abborre och lite småfisk efter det, sen blev det att dra in till land till en liten raststuga där vi grilla och rörde lite på benen. direkt efter drog vi vidare och beta av massa kanter på vägen ut till djupaste delen av sjön, som ligger på runt 28 meter som djupast, sen  hade vi en hel ankfamilj som förföljde oss vartfan vi än rodde, haha. aja när vi väl kom fram till den delen av sjön, drog jag på vertikaljiggen och en krok med mask, en bit ovanför jiggen och släppte ner den till botten och drog upp och ner typ 4 gånger, sen small det till! veva som en galning och tungt var det. upp till ytan kommer 2 riktigt stora abborrar på över halvkilot/kilot, fick dubbelhugg! sen direkt efter får min bror hugg med, och en till stor abborre når ytan. vilken fiskelycka alltså ! sen efter någon timme börja det blåsa upp och vädret börja se lite väl dystert ut längre bort, så vi börja dra oss hem och när vi väl kom fram till bryggan, ser vi hur en matta av spöregn börja närma sig och vi hinner typ inte se skiten för ens det några sekunder senare är rakt över oss. så blev en blött kväll. men en riktigt fin fiskedag med fin fångst(y)

när vi väl kom hem när kl var typ halv 11, laga jag lite mat och kolla på my name is earl, ett perfekt avslut på denna dagen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0